7 december utbildningskväll om valfrihet

Socialdemokraterna går vidare med de förslag som den hårt kritiserade Reepaluutredningen presenterat. Förslaget om vinstbegränsning riskerar att slå ut tusentals verksamheter inom vård, skola och omsorg och är en fråga som därför berör många tusen patienter, äldre och elever runt om i hela landet. Hur gör vi moderater för att skapa engagemang i frågan inför valet och rädda valfriheten?

Till utbildningskvällen är Stefan Stern inbjudan som en av talarna. Stefan har en bakgrund inom Socialdemokratin, är numera kommunikationschef på Investor och har ett stort engagemang för valfrihetsfrågan.

Vår andra talare för kvällen är Erik Bengtzboe, riksdagsledamot (M) och utbildningspolitisk talesperson. Erik kommer tala vad vi som moderater särskilt bör känna till när vi kampanjar i den kommande valrörelsen.

Lokal: Moderaternas hus, Blasieholmsgatan 4A, på entréplan, styrelserummet. Det är portkod för insläpp, så vänligen kom i god tid.
Tid: 18-19
Datum: 7/12
Observera att antalet platser är begränsade i lokalen. Anmälan görs till maria@moderaterna.se

Utbildningskvällen arrangeras av Mariamoderaterna men är ett samarbete mellan flera föreningar på Södermalm. Välkomna!